Tuesday 30 September 2014

Punca Penyakit Buasir


       Buasir adalah penyakit yang terjadi di bahagian dubur. Ia disebabkan oleh pembengkakan saluran darah di sekitar bahagian ini. Terdapat dua jenis buasir iaitu dalaman dan luaran.



       Buasir dalaman tidak sakit dan penderita tidak akan tahu sehingga ada kesan luaran seperti pendarahan atau ada titik-titik darah semasa membuang air besar.

       Buasir luaran pula berlaku di bawah kulit, betul-betul di luar pembukaan dubur. Ia mungkin akan menyebabkan sakit dan rasa gatal, terutamanya semasa pembuangan air besar. Buasir jenis ini agak lembut. Ia selalunya berbentuk bulat.

Penyebab buasir ialah:
  • Regangan terlampau semasa pergerakan usus.
  • Tekanan yang dikenakan pada usus kerana tiada pelincir semasa membuang air besar. Ini disebabkan kurang mengambil sayur-sayuran dan buah-buahan.
  • Sembelit.
  • Mengandung.
  • Berat badan berlebihan.
  • Cirit birit yang teruk. 

Bagaimana mengenal pasti anda ada buasir?

1. Rasa sakit yang berdenyut-denyut, rasa gatal pada lubang dubur dan mengalami kesukaran membuang air besar.

2. Pendarahan berlaku selepas dan sebelum membuang air besar dan rasa panas di bahagian dubur. Bila berlaku pendarahan segera periksa dengan doktor kerana mungkin ada penyakit lain yang memudaratkan.

3. Pembengkakan dubur.
Kesan masalah buasir, pesakit akan mempunyai corak pembuangan air besar yang berlainan dari biasa. Namun dengan menjaga pemakanan, minum banyak air, mengurangkan makanan berempah dan amalan bersenam masalah ini boleh diatasi.

       Akan tetapi jika masalah ini berlanjutan dan kronik, kemungkinan pembedahan terpaksa dilakukan. Masalah buasir juga mungkin berulang. Oleh itu sentiasa amal gaya hidup dan pemakanan yang sihat.

       Anda juga boleh mengatasi masalah sembelit dengan mengambil SET BUASIR SHAKLEE yang terdiri daripada Omega, Ostematrix dan Zink. Ketiga-tiga supplement ini terbukti dapat mengatasi masalah anda.


Set Buasir


Testimoni SET BUASIR.


Pengguna ini telah mengambil set berpantang yang terdiri daripada Vita-lea, B-complex, Vitamin C, Zink Complex dan Omega Guard. Dalam masa kurang 2 minggu luka jahitan bersalin dan buasir telah beransur baik.:-) 

CARA MENGHILANGKAN BUASIR


Atau mahu membuat pembelian terus dengan Shaklee....



Boleh klik link di bawah dan anda perlu lengkapkan ODER FORM untuk membuat pembelian langsung melalui Shaklee.


Untuk payment boleh guna credit or debit card. Pembayaran terus kepada Shaklee Malaysia. Tak perlu dah bank in kat saya. Semuanya antara anda dan Shaklee Malaysia. Barang akan dikurier oleh Shaklee Malaysia dengan khidmat kurier GDEX atau CITY-LINK.

Kalau nak lagi jimat JOM JOIN AHLI dan terus dapat harga ahli. Keahlian seumur hidup dan tak ada expired tau. Silap silap kalau cukup points Shaklee bayar bonus lagi.. Best sangat. Jadilah pengguna bijak. Jadi Ahli dan nikmati pelbagai keistimewaan.



***These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.***

1 comment: