Tuesday 23 September 2014

Punca Penyakit Resdung

Bagi sesiapa yang mempunyai resdung memang akan tahu penderitaannya kerana apabila tersalah makan sikit, mulalah hidung ni gatal2 dan ada sesetengah orang sampai satu muka gatal. Hidung pun asyik berair je, dan bersin-bersin. Akhirnya terpaksa berterusan mengambil ubat di klinik untuk menghilangkan penderitaan itu. Tapi sampai bila kan nak bergantung pada ubat klinik je.

Untuk mengatasi masalah resdung ini, mestilah kita kena tahu ia sebenarnya berpunca dari apa. Bila dah tahu punca barulah senang kita nak elakkan penderitaan itu dari berlaku.

Punca Resdung

Alahan iaitu terhadap jenis makanan tertentu, habuk, parasit dan kutu.

Apabila anda mengalami alahan, daging yang bertindak sebagai penapis di dalam hidung akan membengkak. Seterusnya ia akan menyebabkan pergerakan udara tidak dapat dikeluarkan. Kesannya kulat akan tumbuh di kawasan dalam hidung dan semakin membengkak.

Struktur tulang hidung yang tidak normal seperti tulang retak atau patah kerana excident boleh menyebabkan seseorang itu mendapat penyakit resdung. Bagi seseorang yang mempunyi tulang yang senget atau tidak lurus juga berisiko mendapat penyakit resdung.

Kerosakkan atau sakit di bahagian gusi atas boleh menyebakan penyakit resdung. Kuman atau bakteria yang berasal dari kerosakkan atau sakit gigi boleh merebak dengan mudah ke rongga sinus dan memyebabkan resdung. Ini kerana kedudukan rongga gusi atas amat berdekatan dengan rongga sinus. Rongga sinus yang terdapat di dalam tulang pipi merupakan rongga yang paling cepat mendapat sinutisis akibat kerosakkan gigi.

Kajian menunjukkan tabiat suka menyelam di kolam, mandi air sungai yang kotor atau air laut yang tercemar turut menyumbang penyakit resdung.

Lebih parah lagi, resdung boleh merebak di bahagian mata. Akibatnya anda boleh hilang daya penglihatan dan ianya juga boleh menjangkiti otak.

Jangan biarkan masalah resdung anda berlarutan sehingga risiko hilang daya penglihatan dan jangkitan otak. Rawat sekarang dengan SET RESDUNG SHAKLEE!!

 Set yang terdiri daripada Vitamin C, B-complex dan Alfafa ialah kombinasi terbaik untuk pesakit resdung. 

Set Resdung Shaklee


Testimoni Set Resdung Shaklee


Berminat mencuba SET RESDUNG SHAKLEE ini???

Klik SINI untuk mengetahui lagi berkenaan SET RESDUNG SHAKLEE..



Sebarang pertanyaan atau tempahan boleh hubungi dan saya akan memberikan perkhidmatan konsultasi percuma kepada anda..

Sms/pm/whatsapp : 019-5643112
Email : di_ana88@yahoo.com
FB Page : SupplementShop 

 Atau mahu membuat pembelian terus dengan Shaklee....

Boleh klik link di bawah dan anda perlu lengkapkan ODER FORM untuk membuat pembelian langsung melalui Shaklee.


Untuk payment boleh guna credit or debit card. Pembayaran terus kepada Shaklee Malaysia. Tak perlu dah bank in kat saya. Semuanya antara anda dan Shaklee Malaysia. Barang akan dikurier oleh Shaklee Malaysia dengan khidmat kurier GDEX atau CITY-LINK.

Kalau nak lagi jimat JOM JOIN AHLI dan terus dapat harga ahli. Keahlian seumur hidup dan tak ada expired tau. Silap silap kalau cukup points Shaklee bayar bonus lagi.. Best sangat. Jadilah pengguna bijak. Jadi Ahli dan nikmati pelbagai keistimewaan.

No comments:

Post a Comment