Saturday 20 September 2014

Rambut Gugur dan Berkelumumur?? -Cara Atasi

Assalamualaikum..

Korang pernah dengar tak makanan yang terlalu pedas boleh menyebabkan rambut kelumumur?? Saya baru godek-godek blog tadi sekali terjumpalah pasal info tu.. Tapi tak tahu lah itu sekadar fakta atau mitos semata-mata.. Korang boleh google kalau nak tahu betul atau tidak, saya malas nak cari..hehe

Back to the point, sebenarnya nak share pasal rambut..lagi-lagi rambut.. Of cos la rambut kan mahkota bagi wanita, haruslah berikan perhatian lebih sikit.hehe.. Jika sebelum ni saya ada cerita pasal tips menjaga rambut bagi wanita bertudung dan juga petua cantikan dan sihatkan rambut, kali ni saya nak share tentang punca-punca rambut gugur ni..
.
.
.
.
.
 Cekedout....

Punca-punca rambut gugur adalah disebabkan:

1.  Hormon androgen berlebihan. 

       Hormon androgen yang dihasikan dengan aktif akibat stress atau tertekan boleh menyebabkan rambut gugur. Sebab itu ada pakar yang mengsyorkan ubat anti-androgen untuk memgawal masalah ini. Namun bagi yang mahu rawat secara semulajadi bolehlah mengatasinya dengan mengurangkan tekanan atau stress.

2. Rambut gugur akibat produk? 

       Menukar-nukar produk rambut atau mewarnakan rambut boleh menyebabkan rambut anda gugur. Rawatan mengkrintingkan dan meluruskan rambut dengan kerap mungkin tidak akan menyebabkan masalah rambut gugur dari akar tetapi ia boleh menyebabkan rambut putus dan mudah patah.

3. Kekurangan vitamin. 

       Mengambil makanan yang seimbang sangat penting untuk kesuburan rambut anda. Untuk rambut yang sihat dan kuat anda perlulah mengambil makanan yang berkhasiat seperti bijian penuh, buah-buahan, sayur-sayuran, makanan yang berprotein tinggi seperti daging, tauhu, ikan fan yogurt. Jika anda seorang yang kurang mengambil makanan tersebut, anda bolehlah mengambil supplement seperti Biotin, Niasin, Zink, Vitamin B6, B12, A dan E.

Ops kalau korang nak tahu produk Shaklee pun ada menawarkan SET PENJAGAAN RAMBUT yang terdiri daripada Revitalizing Shamphoo, ESP dan juga zink.. Masalah rambut gugur ke, kelumumur, kusam, mengerbang semua all in one, boleh digunapakai oleh semua jenis rambut.




Yang bestnya shamphoo tu tahan lebih dari 3 bulan, wow boleh buat penjimatan berganda...T____T

Berminat mencuba SET PENJAGAAN RAMBUT ini???



Sebarang pertanyaan atau tempahan boleh hubungi dan saya akan memberikan perkhidmatan konsultasi percuma kepada anda..

Sms/pm/whatsapp : 019-5643112
Email : di_ana88@yahoo.com
FB Page : SupplementShop 

 Atau mahu membuat pembelian terus dengan Shaklee....

Boleh klik link di bawah dan anda perlu lengkapkan ODER FORM untuk membuat pembelian langsung melalui Shaklee.


Untuk payment boleh guna credit or debit card. Pembayaran terus kepada Shaklee Malaysia. Tak perlu dah bank in kat saya. Semuanya antara anda dan Shaklee Malaysia. Barang akan dikurier oleh Shaklee Malaysia dengan khidmat kurier GDEX atau CITY-LINK.

Kalau nak lagi jimat JOM JOIN AHLI dan terus dapat harga ahli. Keahlian seumur hidup dan tak ada expired tau. Silap silap kalau cukup points Shaklee bayar bonus lagi.. Best sangat. Jadilah pengguna bijak. Jadi Ahli dan nikmati pelbagai keistimewaan.




***These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.***



No comments:

Post a Comment