Saturday 16 August 2014

Tips: Hilangkan Perut Buncit

Ramai wanita yang bimbang tentang penampilan mereka, lebih-lebih lagi bagi wanita yang belum berkahwin. Siapa yang suka perut buncit kan, yela perut buncit menyebabkan wanita sukar memilih pakaian yang menarik kerana bahagian perut yang buncit akan lebih menonjol.

Arhhh BENCI perut buncit!!

Kali ni saya nak share tip diet bagi yang mempunyai masalah perut buncit. Tip yang diambil dari buku The Flat Belly Diet ditulis oleh Liz Vaccariello dan Cynthia Sass. Kedua-dua penulis ini menyarankan beberapa langkah untuk menghilangkan perut buncit:

  • Perhatikan pengmbilan kalori harian. Ia bermaksud, anda perlu membatasi kalori anda sekurang- kurangnya 400 kalori sahaja setiap hari. Ni saya bagi contoh kategori makanan rutin rakyat Malaysia ye. Tengoklah banyak mana kalori berlebihan yang anda ambil.

     Kategori: Makanan Rutin
    1. Nasi putih (satu setengah cawan) = 260 kalori
    2. Nasi lemak bersambal (sepinggan) = 400 kalori
    3. Nasi goreng bertelur (sepinggan) = 635 kalori

    4. Nasi briyani berayam (sepinggan) = 880 kalori

    5. Nasi minyak kosong (sepinggan) = 445 kalori
    6. Nasi ayam kosong (sepinggan) = 300 kalori
    7. Mee goreng kosong (sepinggan) = 660 kalori
    8. Mee sup (semangkuk) = 380 kalori
    9. Mee hoon goreng (sepinggan) = 550 kalori
    10. Roti putih (2 keping) = 156 kalori
    11. Roti canai kosong tanpa kuah (sekeping) = 200 kalori


  • Pastikan perut tidak dibiarkan kosong tanpa makanan melebihi dari 4 jam. Sebabnya, perut yang dibiarkan tidak terisi dengan makanan cenderung terlalu lapar sehingga menyebabkan anda makan dengan lebih banyak.
  • Utamakan makanan dengan lemak tunggal tak jenuh ke dalam makanan. Lemak tunggal tak jenuh dapat menurunkan kadar kolestrol dan melindungi jantung. Ia dapat membakar lemak jika diambil dalm kuantiti normal. Contoh lemak tunggal tak jenuh adalah seperti minyak zaitun, minyak biji kapas dan minyak kelapa sawit.
  • Ketika sedang dalam keadaan tertekan, biasanya kita akan cenderung makan dengan lebih banyak. Malah dalam masa yang sama, tubuh akan mengeluarkan hormon kortisol yang mendorong lemak berkumpul di bahagian perut. Jadi dengan mengawal stress anda, secara automatik lemak di perut akan berkurangan.
  • Cari sokongan kawan-kawan atau keluarga untuk sama-sama berdiet dengan anda. Pengaruh orang sekeliling begitu kuat sehingga dapat mempengaruhi gagal atau berjayanya program diet anda.
  • Catat apa sahaja makanan yang anda makan setiap hari di dalam buku kecil. Jangan lupa catatkan sekali jumlah atau kuantiti yang anda ambil agar ia boleh dijadikan panduan untuk mengukur jumlah pengambilan makanan anda setiap hari.
Buku Nota

Atau nak lagi mudah dan senang. untuk menghilangkan perut buncit boleh lah mencuba Herb Lax dari Shaklee yang terbukti SELAMAT, BERKESAN dan SEMULAJADI.

Semalam sebelum tido telan 4 biji herb lax, bgun pagi ni membuang dengan lawasnya, abis segala sampah sarap keluar, perut pun kempis je, sebelum ni 3 hari sekali baru membuang... Bertambah slim lah nt..hehe...


Herb lax ni sgt sesuai untuk org yg nak kuruskan badan, utk kempiskan perut, utk org yg sembelit dan utk org yg tak lawas mcm sy ni.. Kalu payah nak membuang perut pun rs x selesa dan yg plg menakutkan penyakit pun sng dpt.. Yela usus kita dh penuh dgn toksin dan bahan kimia mst penyakit pun sng dpt kn.. Perut adalah rumah segala penyakit.. So, tggu apa lagi, korang ptt cuba herb lax..

Herb Lax yang Awesome

Kalau nak lagi jimat JOM JOIN AHLI dan terus dapat harga ahli. Keahlian seumur hidup dan tak ada expired tau. Silap silap kalau cukup points Shaklee bayar bonus lagi.. Best sangat. Jadilah pengguna bijak. Jadi Ahli dan nikmati pelbagai keistimewaan.

Sebarang pertanyaan atau tempahan boleh hubungi dan saya akan memberikan perkhidmatan konsultasi percuma kepada anda..

Sms/pm/whatsapp : 019-5643112
Email : di_ana88@yahoo.com
FB Page : SupplementShop 

 Atau mahu membuat pembelian terus dengan Shaklee....

Boleh klik link di bawah dan anda perlu lengkapkan ODER FORM untuk membuat pembelian langsung melalui Shaklee.


Untuk payment boleh guna credit or debit card. Pembayaran terus kepada Shaklee Malaysia. Tak perlu dah bank in kat saya. Semuanya antara anda dan Shaklee Malaysia. Barang akan dikurier oleh Shaklee Malaysia dengan khidmat kurier GDEX atau CITY-LINK.

***These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.***

1 comment:

  1. antara petua orang dulu-dulu untuk elak perut buncit ialah elakkan minum sewaktu makan, minum air selepas setengah jam lepas makan dan jangan mandi selepas makan.

    Tips Pelajar Pintar Mengikut Dr. Mohd Fadzilah Kamsah

    ReplyDelete