Sunday 14 September 2014

Rahsia CoQHealth Plus


Apakah coQ10 ?  

Coenzyme diertikan sebagai bahan yang penting dalam fungsi enzyme yang besar dan kompleks. Ketiadaan coenzyme akan membuatkan enzyme tidak boleh menjalankan tugasnya dengan betul. Coenzyme bukanlah sejenis vitamin, mineral atau hormon. 

CoQHealth Plus Shaklee


Coenzyme Q10 digunakan untuk membekalkan atau membuang oksigen dari molekul yang aktif. Ia penting dalam proses pembuatan ATP, iaitu sumber tenaga badan, dari sumber pemakanan. Proses pembuatan tenaga ini berlaku di dalam mitochondria, satu bahagian di dalam sel-sel badan. Oleh itu, Coenzyme Q10 sangat penting dalam kesihatan sel, tisu dan organ badan kita. 

Kandungan Coenzyme Q10 berkurangan bila usia mencapai 30 tahun, di mana selepas itu ia akan terus menurun bila usia meningkat. Bila kandungan Coenzyme Q10 berkurangan kesihatan badan kita secara menyeluruh juga menurun. Dijangka, bila kandungannya menurun sehingga 25%, pelbagai masalah kesihatan seperti tekanan darah tinggi, sakit jantung, angina, sistem imunisasi menurun, kurang bertenaga dsb mula dirasai.


Professor Brian Peskin membuat penemuan hebat….orang yang berumur 30 KE ATAS  perlu mengambil  coQ10 KALAU 

  • 1.  Ada masalah kekurangan tenaga

  • 2. JANTUNG , orang yang mempunyai masalah jantung perlu mengambil coQ10 

  • 3. Penemuan terbaru prof  Brian ialah peranan coQ10  melindungi saraf dalam  pesakit Parkinson’s , Hungtington’s, Alzheimer’s, Freidreich’s ataxia  dan Lou Gehrig’s Disease) 

  • 4. coQ10 juga berperanan untuk melindungi kulit dari kerosakan dan byk digunakan dalam kosmetik untuk hilang kedutan 

  • 5. Orang yang mengambil STATINS (ubat mengurangkan  kolesterol) 

  • 6. Wanita yang mengambil PIL PERANCANG KELUARGA kerana pil  dipercayai boleh blok penghasilan coQ10 

No comments:

Post a Comment