Wednesday 1 October 2014

Cegah Diabetes Dengan Gandum

       Tubuh kita memerlukan karbohidrat sebagai sumber tenaga, dan serat pula sebagai agen melancarkan sistem pencernaan. Tentu ramai yang tidak menyedari bahawa sumber karbohidrat dan serat terbaik terdapat di dalam makanan berbahan gandum seperti oat, roti gandum dan beras perang.

       Mengambil makanan yang mengandungi dasar gandum setiap hari akan menurunkan risiko terkena penyakit kardiovaskular sehingga 21 peratus.

Makanan bersumberkan gandum

       Makanan yang berasakan gandum juga dapat membantu menjaga kadar gula darah dan insulin juga sekaligus dapat membantu anda berasa kenyang dengan lebih lama serta menghindarkan tubuh daripada mendapat penyakit diabetes tahap 2.

       Selain itu, dengan menahan rasa lapar, secara automatik juga berat badan akan terpelihara. Malah, gandum juga diketahui boleh mencegah sembelit. Jadi bagaimana cara terbaik untuk memasukkan gandum di dalam menu makanan harian? Ikuti panduan di bawah:

  • Berbanding roti putih, cuba anda makan sehiris roti gandum dengan telur.
  • Sarapan dengan makanan dari dasar gandum seperti bijirin atau oat.
  • Gantikan tepung putih dengan tepung gandum bila anda mahu membuat kuih, kek atau tart.
  • Cuba biasakan diri dengan memakan beras perang yang diiringi lauk pauk setiap hari.
  • Sebagai makanan ringan di waktu malam atau kudap-kudapan ketika menonton televisyen, pilihlah bertih jagung berbanding kerepek.

       Selain mencuba cara di atas, anda juga boleh mencuba untuk merawat diabetes dengan mencuba Vivix Shaklee. Vivix adalah satu-satunya supplement yang boleh menembusi DNA manusia. Jika anda atau ibu bapa anda menghadapi penyakit diabetes ini, anda patut mencuba VIVIX kerana ia telah terbukti keberkesanannya.

Jom tengok testimoni pesakit vivix yang telah mengambil Vivix sebagai supplement hariannya.


Nak tahu bagaimana vivix dapat merawat diabetes??

       Vivix membantu membaikpulih sel-sel dalam badan yang telah rosak. Setiap hari, beribu-ribu serangan berlaku yang akan merosakkan DNA manusia. Oleh sebab vivix adalah satu-satunya supplement yang dapat menembusi DNA manusia, jadi vivix berfungsi untuk membaiki dan mengawal sel-sel DNA manusia dengan lebih efektif.

       Vivix juga membantu melambatkan kerosakkan sel dalam badan manusia. Selain itu, ia dapat melambatkan proses penuaan sel dan merupakan anti penuaan terbaik di dunia.

       Alhamdulillah ramai yang dah mencuba vivix dan terbukti keberkesanannya. Jadi anda tak perlu ragu-ragu untuk mencuba vivix. Sebelum penyakit diabetes anda bertambah teruk lebih baik cepat-cepat berubat, dah terlambat sampai kena potong kaki dah tak ada guna dah. Anda juga boleh lah hadiahkan vivix kepada orang yang tersayang.

Sebarang pertanyaan atau tempahan boleh hubungi dan saya akan memberikan perkhidmatan konsultasi percuma kepada anda..

Sms/pm/whatsapp : 019-5643112
Email : di_ana88@yahoo.com
FB Page : SupplementShop 

 Atau mahu membuat pembelian terus dengan Shaklee....

Boleh klik link di bawah dan anda perlu lengkapkan ODER FORM untuk membuat pembelian langsung melalui Shaklee.

ODER VIVIX SHAKLEE

Untuk payment boleh guna credit or debit card. Pembayaran terus kepada Shaklee Malaysia. Tak perlu dah bank in kat saya. Semuanya antara anda dan Shaklee Malaysia. Barang akan dikurier oleh Shaklee Malaysia dengan khidmat kurier GDEX atau CITY-LINK.

Kalau nak lagi jimat JOM JOIN AHLI dan terus dapat harga ahli. Keahlian seumur hidup dan tak ada expired tau. Silap silap kalau cukup points Shaklee bayar bonus lagi.. Best sangat. Jadilah pengguna bijak. Jadi Ahli dan nikmati pelbagai keistimewaan.


***These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.***

No comments:

Post a Comment