Sunday 19 October 2014

Masalah Kebas Tangan Jangan Dipandang Remeh

       Masalah kebas tangan atau jari sering terjadi kepada sesiapa sahaja tanpa kita tahu puncanya. Ia mungkin terjadi kerana pelbagai faktor. Masalah kebas tangan atau jari boleh memberi kesan kepada kita di mana aktiviti harian kita akan terganggu. kepada anda yang mengunakan anggota tangan berulang kali berisiko mengalami masalah ini.


       Jangan dipandang remeh jika masalah kebas-kebas sering berlaku di bahagian tangan, bahu dan dada. kerana masalah kebas tangan seperti ini sering dikaitkan dengan tanda-tanda masalah jantung yang boleh membawa kepada penyakit stroke. Sekirannya anda mengalami masalah kebas seperti ini jangan berlengah untuk berjumpa dengan doktor.

PUNCA KEBAS TANGAN


  • Penggunaan tangan yang berlebihan contohnya aktiviti menaip.
  • Guna tangan berulang-ulang kali dengan kuat contohnya seperti melakukan kerja kilang jentera berat atau mesin yang bergetar berterusan.
  • Penyakit lain disebabkan gangguan hormon contohnya diabetes, tiroid, monopaus dan mungkin juga tankungan cecair badan wanita hamil.
  • Pergelanagn tangan pernah tercedera.
  • Faktor jantina. Wanita 10 kali lebih berisiko berbanding lelaki.
  • Faktor umur. Biasanay udah berlaku pada mereka yang berusia 40 tahun ke atas.
  • Bila terlebih guna. Saraf median pergelangan tangan akan tertekan dan inilah pencanya rasa kebas di tangan.

CADANGAN SUPPLEMENT UNTUK MASALAH KEBAS TANGAN

1. B COMPLEX
B Complex Shaklee

Kebas pada anggota badan merupakan tanda badan kita kekurangan vitamin B Complex. Vitamin B Complex Shaklee lengkap mengandungi 8 jenis vitamin iaitu vitamin B1, B2, B3, B6 dan B12. Ia juga mengandungi asid folc, biotin dan d-calcium panthotenate.

2. OMEGA GUARD
Omega Guard Shaklee

Minyak ikan berfungsi sebagai anti radang pada sendi dan saraf. Rasa kebas kuja disebabkan oleh masalah sistem saraf yang lemah. Ia juga berfungsi untuk melancarkan aliran darah ke seluruh badan.

3. OSTEMATRIX
OsteMatrix Shaklee

Sangat berkesan untuk membantu proses pengecutan pada otot dan saraf dengan sempurna supaya tekanan darah dapat berjalan dengan lebih lancar.




Sebarang pertanyaan atau tempahan boleh hubungi dan saya akan memberikan perkhidmatan konsultasi percuma kepada anda..

Sms/pm/whatsapp : 019-5643112
Email : di_ana88@yahoo.com
FB Page : SupplementShop 


Atau mahu membuat pembelian terus dengan Shaklee....

Boleh klik link di bawah dan anda perlu lengkapkan ODER FORM untuk membuat pembelian langsung melalui Shaklee.


Untuk payment boleh guna credit or debit card. Pembayaran terus kepada Shaklee Malaysia. Tak perlu dah bank in kat saya. Semuanya antara anda dan Shaklee Malaysia. Barang akan dikurier oleh Shaklee Malaysia dengan khidmat kurier GDEX atau CITY-LINK.

Kalau nak lagi jimat JOM JOIN AHLI dan terus dapat harga ahli. Keahlian seumur hidup dan tak ada expired tau. Silap silap kalau cukup points Shaklee bayar bonus lagi.. Best sangat. Jadilah pengguna bijak. Jadi Ahli dan nikmati pelbagai keistimewaan.

No comments:

Post a Comment