Thursday 25 September 2014

Supplement Yang Dapat Mengurangkan Kolestrol


Punca  Kolesterol Tinggi Dalam Tubuh

Ada banyak penyebab kolesterol tinggi dalam tubuh. Dengan mengetahui berbagai penyebabnya maka kita boleh menghindari kolesterol tinggi ini. Berikut adalah pelbagai penyebab kolesterol tinggi dalam darah.

1. Makanan
Terutama makanan yang terlalu banyak lemak. Seperti lemak yang didapati daripada haiwan seperti daging lembu, susu, telur, mentega dan keju.

Selain itu, makanan yang mengandungi minyak kelapa, kelapa sawit atau koko mungkin memiliki banyak lemak. Anda juga akan menemukan lemak dalam margarin, minyak sayur, kuih, keropok, kerepek dan makanan ringan lainnya.

2. Berat badan anda
Berat badan sangat mempengaruhi tinggi rendahnya kolesterol. Jika anda berat badannya berlebihan, maka sebaiknya anda lebih waspada, kerana risiko kolesterol tinggi besar.

3. Aktiviti anda
Apabila aktiviti anda hanya duduk-duduk saja seharian, ini akan memandu pertambahan berat badan dan kolesterol yang tinggi.

4. Usia dan jantina
Usia dan jantina ternyata juga mempengaruhi tinggi rendahnya kadar kolesterol dalam tubuh.

5. Keturunan
Faktor keturunan juga berpengaruh terhadap kadar kolesterol. Orang yang memiliki keturunan kolesterol tinggi berpotensi juga untuk mendapat kolesterol tinggi.

7. Merokok
Merokok sangat berbahaya dan meningkatkan kadar kolestrol.

Tanda-tanda  Kolesterol Tinggi

Apakah gejala-gejala kolesterol yang tinggi dalam darah? Biasanya gejala kolesterol tinggi akan terasa dengan timbulnya berbagai simptom tertentu, seperti sendi terasa sakit, merasakan vertigo atau migrain yang kerap, sakit belakang leher. Namun, gejala ini belum tepat. Jadi, untuk memastikan kadar kolesterol berada pada paras normal ataupun sebaliknya, maka salah satu cara paling baik dilakukan adalah melakukan ujian darah.

Meskipun demikian, kadar normal kolesterol pada setiap orang tidaklah sama. Faktor yang sangat berpengaruh terhadap kadar kolesterol normal seseorang, dipengaruhi oleh berbagai kondisi, misalnya usia, sejarah penyakit dan seberapa besar faktor risiko yang beliau miliki.

Cara Menurunkan Kolesterol Tinggi

Bagaimana caranya menurunkan kolesterol yang tinggi? Ada banyak cara menurunkan kolesterol dalam tubuh. Ini hanya panduan besarnya saja. Ada 3 cara utama menurunkan kolesterol dalam tubuh berikut ini.

1. Cara menurunkan kolesterol tinggi dengan mengubah pola makan
Sebagaimana kita ketahui penyebab utama tingginya kadar kolesterol dalam darah adalah kerana makanan yang kita makan. Jadi, cara pertama untuk menurunkan kadar kolesterol adalah dengan mengatur pola makan. Hindari makanan yang memandu tingginya kadar kolesterol seperti makanan berlemak dan perbanyakkan makanan sayur dan buah.

2. Cara menurunkan kolesterol tinggi dengan bersukan
Bersukan jelas akan membuat kita sihat. Jadi, untuk menurunkan dan juga menghindari kolesterol tinggi maka rajin-rajinlah bersukan.

3. Cara menurunkan kolesterol tinggi dengan ubat  atau supplement (SET KOLESTROL TINGGI)
Setelah melakukan 2 hal di atas, lakukan juga cara menurunkan kolesterol dengan ubat. Baik ubat kimia maupun ubat herbal. Namun, jika anda ingin ubat yang kesan sampingannya rendah, maka yang terbaik adalah dengan supplement dari bahan semulajadi..


Supplement yang dapat mengurangkan kolestrol



Alfalfa Complex & Herb-lax – berfungsi sebagai fiber di dalam usus (yang diperlukan) yang akan bergabung dengan kolesterol, air dan mineral berlebihan dan dikeluarkan sebagai najis.

B Complex – Vitamin B3 (Niacin) membantu menurunkan kadar kolesterol

Garlic – Garlic merendahkan kadar kolesterol dan tekanan darah

OmegaGuard – EPA dan DHA menurunkan kadar kolesterol ‘jahat’ LDL.

Vitamin C – membantu menurunkan kadar kolesterol dan menguatkan dinding arteri.

Vitamin E – memperbaiki peredaran darah.

Pengambilan Supplemen Phytocol-ST juga boleh mengatasi masalah kolestrol tinggi



Sebarang pertanyaan atau tempahan boleh hubungi dan saya akan memberikan perkhidmatan konsultasi percuma kepada anda..

Sms/pm/whatsapp : 019-5643112
Email : di_ana88@yahoo.com
FB Page : SupplementShop 

 Atau mahu membuat pembelian terus dengan Shaklee....

Boleh klik link di bawah dan anda perlu lengkapkan ODER FORM untuk membuat pembelian langsung melalui Shaklee.

ORDER SET KOLESTROL

Untuk payment boleh guna credit or debit card. Pembayaran terus kepada Shaklee Malaysia. Tak perlu dah bank in kat saya. Semuanya antara anda dan Shaklee Malaysia. Barang akan dikurier oleh Shaklee Malaysia dengan khidmat kurier GDEX atau CITY-LINK.

Kalau nak lagi jimat JOM JOIN AHLI dan terus dapat harga ahli. Keahlian seumur hidup dan tak ada expired tau. Silap silap kalau cukup points Shaklee bayar bonus lagi.. Best sangat. Jadilah pengguna bijak. Jadi Ahli dan nikmati pelbagai keistimewaan.


No comments:

Post a Comment