Saturday 27 September 2014

Produk Signature Shaklee- Alfafa Complex

Assalamualaikum..

Bercakap mengenai produk singnature Shaklee mesti ramai yang masih belum tahu kan??? Sebenarnya produk yang mula-mula sekali dicipta oleh Dr Shaklee adalah Alfafa Complex dalam tahun 1950-an dan ia telah menjadi produk singnature Shaklee sehingga ke hari ini. 


Alfafa Complex diperbuat daripada apa???

Alfafa Comlex diperbuat daripada tanaman Alfafa secara organik di California yang bebas dari prestisid, herbasid dan menggunakan bahan kompos/baja bebas kimia. Alfafa juga dikenali sebagai "Raja Segala Tumbuhan". Medicago Sativa memiliki gred yang paling tinggi di kalangan tumbuhan alfafa. 

Tumbuhan 

Tumbuhan ini menganbil masa sekurangnya 2 tahun untuk membesar dan akarnya boleh mencapai sehingga 20 kaki ke dalam tanah untuk menyerap pelbagai nutrisi. Daun alfafa dari Shaklee hanya dituai apabila ia mencapai tahap kematangan mutlak. Daun alfafa yang telah matang kaya dengan klorofil. Daun-daun ini dikeringkan dengan udara secara semulajadi bagi mengekalkan nutrisi yang terkandung di dalamnya. Manakala bahagian lain yang tidak penting dilupuskan. 

Kemudian daun yang dikeringkan akan dibiarkan menjadi serbuk sebelum dikompres menjadi tablet. Keserluruhan proses ini dijalankan di bawah pengawasan dan kawalan Shaklee yang sangat ketat dan teliti. Setiap tablet Alfafa Shaklee mengandungi 300mg. 

Lebih 1,500 tahun alfafa digunakan oleh orang cina kuno untuk merawat penyakit usus dan ginjal. Mereka juga merawat pesakit  yang mengalami sakit sendi (arthristis) dan bengkak kaki akibat pengumpulan air.


Manfaat Alfafa Shaklee
  • Kaya dalam nutrisi dan mineral surih
  • Mengurangkan toksin
  • Melegakan kebas dan sakit sendi
  • Merendahkan kolestrol
  • Mengandungi enzim penting untuk penghadaman makanan

Selain manfaat di atas, Alfafa Shaklee juga boleh dibuat masker untuk wajah. Ia amat sesuai untuk segala jenis kulit samada normal, berminyak atau kering. Pemakaian masker ini dapat memberikan effect wajah yang sekata, dapat menyerap minyak dan dapat mengecutkan jerawat. Ingin mengetahui cara-cara membuat masker Alfafa ini, sila klik SINI..


Sebarang pertanyaan atau tempahan boleh hubungi dan saya akan memberikan perkhidmatan konsultasi percuma kepada anda..


Sms/pm/whatsapp : 019-5643112
Email : di_ana88@yahoo.com
FB Page : SupplementShop 

 Atau mahu membuat pembelian terus dengan Shaklee....

Boleh klik link di bawah dan anda perlu lengkapkan ODER FORM untuk membuat pembelian langsung melalui Shaklee.


Untuk payment boleh guna credit or debit card. Pembayaran terus kepada Shaklee Malaysia. Tak perlu dah bank in kat saya. Semuanya antara anda dan Shaklee Malaysia. Barang akan dikurier oleh Shaklee Malaysia dengan khidmat kurier GDEX atau CITY-LINK.

Kalau nak lagi jimat JOM JOIN AHLI dan terus dapat harga ahli. Keahlian seumur hidup dan tak ada expired tau. Silap silap kalau cukup points Shaklee bayar bonus lagi.. Best sangat. Jadilah pengguna bijak. Jadi Ahli dan nikmati pelbagai keistimewaan.

1 comment:

  1. alfalfa memang favourite saya, maklumlah dah kawen dan dua nak keluar ni faham-faham jelah, alfalfa sangat elok untuk keintiman, makin hari makin suami sayang..opps! hehe
    Diariku Ceritaku

    ReplyDelete