Tuesday 7 October 2014

Tip Picit Jerawat

Sesiapa sahaja pasti geram apabila melihat jerawat timbul di kulit muka. Tangan gatal je nak memicit-micit dengan harapan jerawat hilang dan terus kecut. Tetapi selepas jerawat dipicit ada masalah lain pulak iaitu PARUT!! Masalah parut lebih sukar untuk dihilangkan berbanding dengan masalah jerawat.

Sebenarnya ada cara untuk memicit jerawat dengan betul sekaligus dapat mengelakkan kulit dari tercedera yang dapat meninggalkan parut. Haa bagi saya dan juga anda yang suka sangat picit blackheads dan whiteheads ni apa kata cuba tip picit jerawat di bawah:


  • Bersihkan sisa solekan terutama pada bahagian mata dan bibir. Anda boleh gunakan pembersih solekan atau minyak zaitun. Selepas itu, cuci wajah dengan sempurna menggunakan produk pembersih wajah yang sesuai dengan anda.
  • Mandi dengan air suam untuk melembutkan kulit anda. Air suam juga membuatkan anda lebih rileks.
  • Steril batang jarum dengan pencuci khas. Rendamkan jarum dalam hydrogen peroxide selama 20 saat. Sebaik-baiknya gunakan jarum baru untuk setiap kali memicit jerawat. Elakkan jarum yang berkarat kerana ia boleh menyebabkan jangkitan kuman. 
  • Gunakan jarum untuk menusuk bahagian puncak jerawat yang memutih.
  • Bungkus kedua-dua jari telunjuk dengan kapas yang bersih.
  • Letakkan kedua-dua jari telunjuk di antara jerawat untuk membuang cairan yang mengandungi sel darah mati dan bakteria. Hentikan tekanan selepas cairan ini habis keluar. Bersihkan bahagian ini dengan kapas yang dibasahkan dengan air suam. Anda boleh menekap ais untuk mengurangkan bengkak.
Dah baca tip tu, boleh lah anda cuba ye. Tapi bukan semua jenis jerawt boleh dipicit tau! Pilih yang dah masak ranum ye, jerawat yang belum matang lagi jangan picit, takut makin teruk nanti..

Bagi anda yang mempunyai masalah jerawat dan tercari-cari produk yang dapat menghilangkan jerawat anda cubalah SET KECANTIKAN dari Shaklee ini. Ia adalah supplement yang merawat dari dalam, apabila dalaman kita bersih dan sihat barulah luaran akan berseri, jerawat pun susah nak timbul.

Set Kecantikan Shaklee

Muka pengguna ini yang dahulunya jerawat teruk dan berparut, setelah mengambil SET KECANTIKAN SHAKLEE secara konsistan, kini wajahnya bebas dari masalah jerawat dan parut.

Anda yang tiada bajet untuk mengambil set seperti di atas, tetapi inginkan kulit cerah sekata tanpa parut, boleh mencuba ESP yang dijamin keberkesanannya.


ESP ni banyak khasiatnya, untuk kecantikan pun boleh, untuk berdiet boleh, buat masker pun boleh tau. Nak tahu cara membuat masker ESP boleh klik SINI. Dengan mengamalkan masker ESP bertambah gojeslah kalian semua nanti..:-) 

Anda mungkin berminat:



Sebarang pertanyaan atau tempahan boleh hubungi dan saya akan memberikan perkhidmatan konsultasi percuma kepada anda..

Sms/pm/whatsapp : 019-5643112
Email : di_ana88@yahoo.com
FB Page : SupplementShop 



Kalau nak lagi jimat JOM JOIN AHLI dan terus dapat harga ahli. Keahlian seumur hidup dan tak ada expired tau. Silap silap kalau cukup points Shaklee bayar bonus lagi.. Best sangat. Jadilah pengguna bijak. Jadi Ahli dan nikmati pelbagai keistimewaan.




***These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.***

No comments:

Post a Comment