Friday 3 October 2014

Makanan Cegah Darah Tinggi

      Umum mengetahui bahawa penyakit darah tinggi tiada penghujungnya. Tekanan darah yang terlalu tinggi menyebabkan jantung harus bekerja dengan lebih keras untuk mengalirkan darah ke seluruh tubuh. Jika tidak dirawat dengan betul, risiko kepada penyakit jantung atau angin ahmar lebih tinggi. Selain itu, anda boleh membaca bahaya darah tinggi di entry ini.

       Walau bagaimanapun, jangan cepat kecewa kerana masih ada cara yang boleh dipraktikkan untuk mengawal penyakit ini. Berikut adalah beberapa jenis makanan yang sesuai diambil bagi menurunkan tekanan darah tinggi.

1. Tomato

       Tomato sumber makanan yang baik untuk mendapatkan kulit yang cantik. Kandungan bahan antioksidan di dalamnya juga membantu menurunkan tekanan darah. Disyorkan agar mengambilnya secara mentah dan jadikan ia pengganti kepada makanan ringan. Lebih sihat dan mnyeronokkan.

2. Bayam

       Bayam kaya dengan magnesium dan kalsium yang cukup hebat dalam mengawal tekanan darah. Oleh sebab itulah pengambilanya amat digalakkan. Masukkan sayur ini ke dalam hidangan harian anda agar tubuh sihat dan bertenaga.

3. Coklat Gelap

       Sebut sahaja coklat, ramai yag menggeleng kepala kerana bimbang kenaikan berat badan selain bimbang mengundang diabetes. Sebenarnya anda masih boleh mengambil coklat gelap sekurang-kurangnya 25 hingga 30 kalori sehari. Coklat gelap mengandungi sejenis bahan iaitu flavanols yang memberi manfaat kepada kesihatan pembuluh darah seperti menurunkan tekanan darah dan meningkatkan aliran darah ke otak dan jantung.

4. Susu

       Umum mengetahui bahawa susu mengandungi sumber kalsium, kalium dan vitamin D yang tinggi. Ini amat membantu untuk mengurangkan tekanan darah sekaligus membuatkan tubuh sihat dan cerdas. Jesteru, anda patut meminum susu sekurang-kurangnya 2 gelas sehari.

Bagi yang menghadapi masalah tekanan darah tinggi akibat kadar kolestrol yang tinggi dan darah yang pekat, jangan risau kerana Shaklee ada penyelesaiannya. Untuk kes ini dicadangkan mengambil satu set darah tinggi yang mengandungi Omega Guard dan Garlic Complex.


Omega Guard
  • Menghapuskan kolestrol jahat dalam darah
  • Melancarkan peredaran darah
  • Membersihkan salur darah dari plak kolestro/lemak
  • Mengelakan obesiti

Garlic Complex
  • Menghalang strok
  • Menguatkan sistem pertahanan tubuh
  • Menghalang penyakit berkaitan jantung
  • Mengeluarkan logam toksik dalam tubuh seperti kadmium, plumbum dan merkuri yang menyebabkan tekanan darah tinggi

Sebarang pertanyaan atau tempahan boleh hubungi dan saya akan memberikan perkhidmatan konsultasi percuma kepada anda..

Sms/pm/whatsapp : 019-5643112
Email : di_ana88@yahoo.com
FB Page : SupplementShop 


Atau mahu membuat pembelian terus dengan Shaklee....

Boleh klik link di bawah dan anda perlu lengkapkan ODER FORM untuk membuat pembelian langsung melalui Shaklee.

ORDER SET DARAH TINGGI

Untuk payment boleh guna credit or debit card. Pembayaran terus kepada Shaklee Malaysia. Tak perlu dah bank in kat saya. Semuanya antara anda dan Shaklee Malaysia. Barang akan dikurier oleh Shaklee Malaysia dengan khidmat kurier GDEX atau CITY-LINK.

Kalau nak lagi jimat JOM JOIN AHLI dan terus dapat harga ahli. Keahlian seumur hidup dan tak ada expired tau. Silap silap kalau cukup points Shaklee bayar bonus lagi.. Best sangat. Jadilah pengguna bijak. Jadi Ahli dan nikmati pelbagai keistimewaan.




***These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.***

No comments:

Post a Comment