Monday 6 October 2014

Cara Mencegah Katarak Mata

       

       Mata adalah pancaindera yang perlu dijaga sebaik-baiknya. Kebanyakkan kita kurang menghargai dan mengabaikan penjagaan mata sehingga ia mengalami masalah. Terdapat pelbagai masalah berkaitan mata antaranya katarak yang boleh menyebabkan seseorang itu kehilangan penglihatan.

       Masalah katarak tidak seperti masalah rabun yang selalunya dihadapi oleh pelbagai peringkat usia. Rabun ialah kehilangan keupayaan melihat pada jarak jauh atau dekat. Warga tua selalunya lebih terdedah kepada masalah rabun dekat. Oleh itu mereka sukar untuk melakukan aktiviti seperti membaca atau menjahit.


       Katarak ialah penyakit mata semulajadi pada individu yang berusia dan dianggap penyebab utama kerosakkan penglihatan dan kebutaan di Malaysia. Peningkatan populasi warga tua yang lebih 5 juta orang pada tahin 2012 menjadikan saringan ujian mata untuk mengesan penyakit katarak semakin penting.

       Apabila usia mencecah 45 tahun ke atas, sesetengah individu akan mengalami masalah penglihatan seperti kehilangan perbandingan warna dan kejelasan disebabkan katarak. Kekaburan kepada kanta semulajadi dalam mata ini menghalang laluan cahaya di dalam mata. Individu yang menghadapi katarak menghadapi kesukaran melakukan rutin harian walaupun selepas memakai atau menukar cermin mata.

PEMBEDAHAN KATARAK TANPA PISAU

       Untuk mengembalikan keupayaan mata disebabkan katarak, prmbedahan amat disarankan. Namun ada individu yang gelisah apabila perlu menjalani pembedahan mata. Mungkin mereka memikirkan peralatan tajam yang digunakan untuk membedah.

       Kini anda mempunyai pilihan samada untuk menggunakan cara lama ataupun kaedah pembedahan katarak tanpa pisau. Pembedahan katarak tanpa pisau menggunakan Sistem Laser LenSx Femtosecond. Inovasi teknologi Leser LenSx ini membantu pakar bedah melakukan prosedur pembedahan katarak yang paling rumit di mana sebelum ini dilakukan secara manual. Ia juga membolehkan pakar bedah melakukan pembedahan dengan lebih teliti dan tepat.

TIP PENJAGAAN MATA

  • Jangan membaca dalam keadaan gelap. Gunakan lampu yang sesuai ketika membaca.
  • Gunakan cermin mata hitam yang diiktiraf ketika memandu untuk mengelakkan mata rosak kerana sinaran cahaya matahari yang masuk secara terus ke dalam mata.
  • Bagi anda yang menggunakan kanta lekap, jangan sesekali tidur dengan kanta lekap kerana ia amat berbahaya dan boleh merosakkan mata.


SUPPLEMENT UNTUK MATA


Makan supplement dan sayur-sayuran untuk mata yang sihat dan bersinar. Anda juga boleh mengambil COROTOMAX dari Shaklee yang bagus untuk penjagaan mata.


COROTOMAX merupakan campuran luarbiasa yang menggabungkan alfa-karotena, astaxanthin, beta-karotena, lutien, likopena dan zeaxanthin yang memberikan faedah karotenoid yang lengkap. Bahkan anda tidak akan dapat ketulenan dan keberkesanan karotenoid daripada makanan itu sahaja.

COROTOMAX menawarkan karotenoid semulajadi yang berasal daripada buah-buahan pokok kelapa sawit dan alga dunaliellasalina untuk:
  • Memelihara kesihatan yang baik.
  • Membantu mengekalkan tumbesaran, penglihatan dan pertumbuhan tisu.
  • Membantu dalam memelihara kesihatan kulit dan selaput lendir.

TESTIMONI PENGGUNA COROTOMAX




Sebarang pertanyaan atau tempahan boleh hubungi dan saya akan memberikan perkhidmatan konsultasi percuma kepada anda..

Sms/pm/whatsapp : 019-5643112
Email : di_ana88@yahoo.com
FB Page : SupplementShop 

Atau mahu membuat pembelian terus dengan Shaklee....

Boleh klik link di bawah dan anda perlu lengkapkan ODER FORM untuk membuat pembelian langsung melalui Shaklee.

ORDER COROTOMAX SHAKLEE

Untuk payment boleh guna credit or debit card. Pembayaran terus kepada Shaklee Malaysia. Tak perlu dah bank in kat saya. Semuanya antara anda dan Shaklee Malaysia. Barang akan dikurier oleh Shaklee Malaysia dengan khidmat kurier GDEX atau CITY-LINK.

Kalau nak lagi jimat JOM JOIN AHLI dan terus dapat harga ahli. Keahlian seumur hidup dan tak ada expired tau. Silap silap kalau cukup points Shaklee bayar bonus lagi.. Best sangat. Jadilah pengguna bijak. Jadi Ahli dan nikmati pelbagai keistimewaan.




***These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.***

No comments:

Post a Comment