Monday 13 October 2014

Tekanan Darah Rendah - Cadangan Supplement

Pernahkan anda bangun dari tidur tiba-tiba kepala anda rasa pening dan hendak pitam?? Ramai yang beranggapan perkara itu adalah biasa. Tetapi tahukah anda, perkara yang dianggap sesuatu yang biasa itulah kadang kala mampu mengundang risiko di luar jangkaan.


Ini kerana senario di mana anda terasa hendak pitam atau pening ketika hendak bangun setelah duduk terlalu lama atau selepas menundukkan kepada menandakan tekanan darah ketika itu adalah rendah.

Dan tahukah anda bahawa sekiranya anda mengalami tekanan darah rendah, ia menandakan bahawa anda mungkin menghidap penyakit-penyakit tertentu yang boleh memudaratkan anda?

Menurut Perunding Kardiologi, Hospital KPJ Ampang Puteri, Datuk Dr. Ismail Yaakob, penyakit tekanan darah rendah atau hipotensi merupakan satu keadaan yang jarang berlaku dalam kalangan masyarakat jika hendak dibandingkan dengan tekanan darah tinggi.

Tambah beliau, pesakit akan mengalami tekanan darah rendah di mana bermaksud sama ada salah satu bacaan bahagian atas (sistolik) kurang daripada 90 dan tekanan bawah (diastolic) kurang daripada 60 mmhg atau kedua-duanya kurang daripada angka tersebut.


MAKANAN UNTUK PENGHIDAP TEKANAN DARAH RENDAH

1. Sayur bayam.

Sayur bayam mengandung kalium. Selain itu juga rendah sodium dan kaya folat. Efeknya, dapat membuat peredaran lebih lancar dan membantu proses pembentukan sel darah merah.

2. Minum air mineral.

Salah satu penyebab tekanan darah rendah adalah kurangnya cairan dalam tubuh atau dehidrasi. Konsumsi air mineral 8 gelas per hari adalah salah satu solusi untuk dapat menaikkan tekanan darah.

3. Kacang-kacangan.

Berbagai jenis kacang-kacangan, mulai sayur buncis, kacang merah, kacang hijau, dan lainnya dapat membantu meningkatkan tekanan darah. Ini adalah hasil penelitian dari Harvard Heart Letter.

4. Ayam.

Protein yang dikandung oleh daging ayam membantu dalam pembentukkan sel darah, juga sel tubuh lainnya. Mengkonsumsinya 3 kali seminggu dapat menjauhkan Anda dari tekanan darah rendah. Ingat, buang bagian lemaknya, agar Anda terhindar dari kolesterol jahat.

5. Sereal dan gandum.

Makanan yang terbuat dari gandum, contohnya roti, juga sereal, dapat membuat badan lebih sehat untuk tekanan darah. Zat besi dalam jenis makanan tersebut mampu memperbanyak produksi sel darah merah dan menguatkan pembuluh darah

Bagi anda yang kurang menggemari makanan seperti disebut di atas, anda boleh lah mencuba SET TEKANAN DARAH RENDAH SHAKLEE yang terdiri daripada Vita-Lea, Sustained Release Vita-C dan B-complex.


Kebaikan Vita-Lea:
  • Mengandungi zat besi untuk pembentukan sel darah merah dan menghasilkan sel darah yang sihat.


Kebaikan Sustained Release Vita-C:
  • Bantu penyerapan vitamin B12 dan zat besi
  • Membantu mengeluarkan hemoglobin dan meningkatkan pertahanan badan
Kebaikan B-Complex:
  • Membantu tingkatkan sel darah dan hemoglobin
  • Lengkap dengan 8 kumpulan vitamin B termasuk B12 dan asid folik


Sebarang pertanyaan atau tempahan boleh hubungi dan saya akan memberikan perkhidmatan konsultasi percuma kepada anda..

Sms/pm/whatsapp : 019-5643112
Email : di_ana88@yahoo.com
FB Page : SupplementShop 


Atau mahu membuat pembelian terus dengan Shaklee....

Boleh klik link di bawah dan anda perlu lengkapkan ODER FORM untuk membuat pembelian langsung melalui Shaklee.


Untuk payment boleh guna credit or debit card. Pembayaran terus kepada Shaklee Malaysia. Tak perlu dah bank in kat saya. Semuanya antara anda dan Shaklee Malaysia. Barang akan dikurier oleh Shaklee Malaysia dengan khidmat kurier GDEX atau CITY-LINK.

Kalau nak lagi jimat JOM JOIN AHLI dan terus dapat harga ahli. Keahlian seumur hidup dan tak ada expired tau. Silap silap kalau cukup points Shaklee bayar bonus lagi.. Best sangat. Jadilah pengguna bijak. Jadi Ahli dan nikmati pelbagai keistimewaan.

No comments:

Post a Comment